New York testen Frank Sinatra

Leverer du bodyguards til Medina, statsministeren eller Legos CEO, har du med garanti ikke noget problem med at sælge bodyguards til andre interesserede. Hey, hvis statsministeren bruger bodyguards her fra, så er det da også dem jeg skal bruge.

Eller hvis Kanye West begynder at gå med dit tøjmærke, har du med garanti ikke problemer med at lange t-shirts over disken. Hey, hvis Kanye går med det her tøj, så skal jeg også.

New York testen stammer selvfølgelig fra Frank Sinatras populære sang New York med linjerne “If you can make it there, you can make it anywhere”. Dette gælder ikke kun som skuespiller eller sanger, men også i de fleste virksomheder.

New York testen Frank Sinatra

For at bestå New York testen hos en kunde, skal du stille dig selv følgende spørgsmål: “Hvem i branchen er den som alle ser op til, hvad angår mit produkt?” Og så skaffe den person eller virksomhed som kunde, så du kan få den historie ind i kundernes hoved.

Grunden til at virksomheder der består New York testen har det nemmere hos kunder er nemlig tillid og historier.
Tillid, fordi kunden ikke føler der er nogen risiko ved at købe hos dig. Når Amazon Web Services leverer servere til Netflix der bruger utallige petabytes, er det tegn på at de kan levere til alle slags opgaver.
Historier, fordi kunden vil huske dette ene eksempel, og nemt vil kunne argumentere for sit valg. “Hey, hvis den her kok lavede maden til dronningens 90 års fødselsdag, hvordan skal det så kunne gå galt?”

Denne test gælder næsten alle steder, så prøv at undersøg hvad der skal til, for at du kan bestå New York testen. “Hey, jeg har gået på Harvard, så selvfølgelig skal i ansætte mig”. “Hey, jeg var med til at starte den her populære virksomhed op, så selvfølgelig skal i investere i mig”. Det betaler sig næsten altid, at bestå New York testen.