Hvem er Andreas Nielsen?

Denne side er sat op med det formål, at give dig et hurtigt overblik over hvem jeg er. Man lærer dog folk bedst at kende ved at snakke med dem, og jeg er med garanti interesseret i at vide mere om hvem du er og hvad du laver. Finder du mig interessant, håber jeg derfor inderligt, at du vil connecte på Facebook eller LinkedIn, så vi kan lære hinanden bedre at kende.


Herning

Jeg er 21 år og bor til dagligt i Herning, men fiser ofte rundt i andre ender af landet også. Med Hernings motto i ryggen, "Her er alle muligheder åbne", prøver jeg hver dag at ændre verden til en version jeg synes bedre om. Med kontor og mødelokale i Herning er jeg altid frisk på at mødes - gerne med en varm kop kaffe i hånden.

Iværksætteri

Som iværksætter med flere års erfaring, er iværksætteri noget jeg brænder for og ser yderst nødvendigt i mange tilfælde. Min erfaring er, at det entreprenante mindset kan gavne i de fleste tilfælde - hvad end du sidder som pædagog i en børnehave, mellemleder i en stor virksomhed eller som en 21 årig gut og vil ændre verdenen.

Sjovt og anderledes

At gøre ting anderledes med udgangspunkt i en sjovere fremgangsmåde er alfa omega for mig. Skiller du dig ud har du langt større sandsynlighed for at blive husket og valgt, hvad end det er som person eller virksomhed. Har du det sjovt i processen, har du langt større sandsynlighed for at arbejde hårdt og længe, da det ikke længere føles som arbejde.

Læring

Jeg brænder inderligt efter hele tiden at lære nye ting, i alle de situationer jeg kommer ud i, af alle de mennesker jeg møder. En stor del af min viden kommer fra min kærlighed til bøger, og denne kærlighed er skyld i, at jeg læser en ny bog hver eneste uge. Jeg elsker også at høre foredrag fra passionerede folk, hvad end det er på video eller live.

Kompetencer

 

Produktudvikling

Når jeg udvikler digitale produkter, er det med udgangspunkt i mennesket og vores hjerne. Her spiller Neuropsykologi, markeds- og brugerundersøgelser en stor rolle, i jagten på et produkt der får brugeren til at komme igen. I udviklingen af et produkt bygger jeg markedsføring ind i selve produktet, og behandler det ikke som en ting, der udelukkende påsættes produktet efterfølgende.

Jeg kan programmere apps til iPhones og iPads på prototype-niveau, lave hjemmesider i Wordpress, designe i Photoshop, være facilitator for den kreative proces og tage beslutninger ud fra data.

 
 
 

Mennesker

Jeg stræber mig ikke kun på at forstå mennesker som kunder, men også i meget høj grad som kollegaer i samarbejde. Dette indebærer blandt andet at vide hvad der motiverer det enkelte menneske eller hele gruppen i et team. Ved at gå forrest og inspirere kollegaer prøver jeg at gøre andre bedre ved hjælp af ledelse og coaching, hvad end jeg har titlen som leder eller ej.

Jeg forstår gruppedynamikker og den udvikling et team går igennem i løbet af et projekt. Samtidig prøver jeg at forstå det enkelte menneske, med bla. personlighedstests som DISC eller Insights. Jeg prøver at forstå adfærd ved hjælp af psykologi, og prøver at påvirke denne ved hjælp af blandt andet forhandlingsteknikker.

 
 
 

Markedsføring

Via markedsføring prøver jeg at få idéer ud til folk, pakket ind i et budskab folk vil høre og huske. Jeg prøver nye ubrugte kanaler med lav konkurrence af, og prøver at ramme målgruppen så koncentreret som muligt, ved at benytte nichér og de first movers og influencers der er indenfor disse.

Jeg forstår søgemaskineoptimering på både internettet og i App Store, at bygge markedsføring ind i produktet med viralitet, kunsten og processen i at teste sig frem til de rigtige kanaler, at bygge både interne og eksterne triggers i produkter for at forbedre retention, at skille sig ud ved at lave nye kategorier på et marked og at bruge branding til at skille sig ud fra mængden.

 
 
 

Iværksætteri

Jeg elsker at starte ting op og få dem til at vækste på markedet. Med en forståelse for hvordan det er fordelagtigt at fejle og tage risiko, prøver jeg at opbygge entreprenante miljøer de steder jeg er - hvad end det er som nystartet start-up eller i større bureaukratiske virksomheder. Jeg ser iværksætteri og forandringer som en nødvendighed, når vores verden ændres hurtigere end nogensinde før.

Jeg laver ting med Forretningsudvikling i mente, så løsningerne altid overordnet set er skalerbare og med en forretningsmodel der kan ende med at finde profit på andre måder end hvad konkurrenterne altid har gjort.

 
 
 
 
 

"Jeg brugte ham som oplægsholder til MarketingCamp – og det gjorde han så godt, at jeg tager denne episode med Andreas som SnapChat ekspert"

Ib Potter
Stifter af Pottercut og Marketingcamp, Online Marketing Chef i Co3
 

"Han har en professionel tilgang til tingene og man er ikke i tvivl om, at Andreas brænder for det han laver"

Hjalte Emilio Wielth
Kåret Årets Unge Håb 2015 (Ivækst), stifter af Soundboks
 
 

"Jeg ville tage fat i Andreas, hvis ens produkt skal få brugerne til at komme igen"

Oluf Nielsen
Nom. Årets Gyldne Hat og Årets Unge Håb 2015 (Ivækst)
 

"Andreas har virkelig skarp forståelse for, hvordan kunder i den virkelige verden vil reagere på løsninger"

Kim Døfler
Medstifter af Artboost, et af Danmarks 7 mest innovative startups (Youth Time)